[FFCrew Opinion] Ariffin perlu dikenakan hukuman yang tegas

Penganggur mengaku tidak bersalah sebabkan kematian wanita mengandung

20/05/2009 12:39pm

BATU PAHAT 20 Mei — Seorang penganggur berusia 26 tahun mengaku tidak bersalah di Mahkamah Sesyen di sini hari ini atas tuduhan menyebabkan kematian dan kecederaan terhadap seorang wanita mengandung, Jamilah Selamat dalam kejadian rompak awal bulan ini.

Mohamad Ariffin Anang dari Taman Flora, di sini dituduh mengikut Seksyen 304 (a) Kanun Keseksaan kerana menyebabkan kematian Jamilah dalam kejadian pada 7.15 malam, 3 Mei lepas di Jalan Kaloi, Air Hitam.

Tertuduh yang kelihatan tenang sepanjang tempoh prosiding turut dituduh menurut Seksyen 394 kanun yang sama kerana menyebabkan kecederaan kepada mangsa ketika merompak dalam kejadian yang sama. - Bernama

Penganggur yang mencari duit dengan cara yang tidak dihalalkan oleh Islam ini perlu dikenakan hukuman yang berat. Kegiatanya yang menyebabkan kematian seorang ibu yang mempunyai anak yang perlukan kasih sayang seorang ibu. KEJAM sungguh ko ARIFFIN.

 

Kenapa ARIFFIN ko sanggup berbuat begitu? Tidakkah kau mempunyai belas kasihan terhadap anak-anak dia? atau ko katakan ko tidak sengaja atas perbuatan ko? Ko sengaja bukan? Ko menarik beg tanggan die untuk mendapatkan duit? adakah beg tangan itu ko yang punya? Wanita tersebut hendak mempertahankan yang hak? Adakah salah perempuan itu? 

 

ARIFFIN, jika makhamah mengenakan hukuman MATI terhadap engkau. Engkau terimalah, kerana engkau terlebih dahulu membuat DOSA besar dengan menyebabkan kematian terhadap seorang IBU dan hilang kasihsayang kepada anak-anak IBU itu. 

 

MUNGKIN HUKUMAN DIDUNIA INI MENGURANGKAN DOSA KO DIAKHIRAT KELAK!!

0 orang yang membebel:

Post a Comment