[Fakta FF] Berebut Naik bas

Panas nie bile FF Crew cakap pasal benda nie.. Tapi, FFCrew percaya kalau kita tak berubah. Kita akan malu dengan masyarakat. Malu FFCrew sebagai salah seorang warga UiTM dengan mereka. Dari golongan mereka ini, ada yang tidak pernah pergi ke sekolah, ada yang buta huruf, ada yang tidak tahu apa itu universiti dan bukan dari agama islam sendiri. Tetapi, mereka berdisiplin dan menghormati orang lain. Terutama semasa menaiki bus. Sahabat sekalian, lihat lah gambar dibawah. Keadaan ini berlaku pada jam 4.00 petang 6hb March 2009 bertempat di Pasar Seni, Kuala Lumpur. Jika kita tengok gambr di bawah. Semua bersabar sambil beratur.
Gambar yang dibawah ini pula, tempat dimana FFCrew berdiri untuk naik bas ini. Walaupun, panjang macam nie, percaya la.. masih ada lagi tempat untuk FFCrew duduk... Alhamdulillah. FFCrew tahu, kita berebut bukan sebab apa.. sebab dorang berebut. Ump.. agaknya rail penghadang perlu dibuat di busstop terutamanya di mawar. Jadi pintu bus akan betul-betul berada di tempat orang menunggu tersebut. Dengan cara ini, FF Crew percaya dan yakin. Tiada lagi perubutan dan FFCrew yakin kita akan beratur. Mintak pihak fasiliti buat benda ini secepat mungkin. Selain daripada binaan yang sedang rancak di universiti FF Crew, FFCrew pun nak tgk juga pelajar UiTM Malaysia ini berdisiplin. Terutamanya apabila menaiki bus.
Malu la FFCrew dengan orang luar. Kalaulah FFCrew ambik gmbar, macam mana kawan-kawan FFCrew naik bus. FFCrew akan berasa sungguh malu.

0 orang yang membebel:

Post a Comment